11:02

filipe-de-rodrigues-IqioMTC9aDc-unsplash.jpg

11:02 En påminnelse

om bön mitt i vardagen

11:02 är en viktig tid att passa. Det är inte en tågtid utan en daglig bön. Vi är inne i vår 21 dagars bönekampanj (13/1-2/2). En del fastar. En fasta som kan vara av olika slag. Man kan fasta en del av tiden eller hela perioden. Fasta handlar om att avstå. Avstå från mat möter oss i bibeln, att bara dricka eller likt Daniel bara äta vegetariskt. Det kan innebära att avstå alla mål om dagen eller ett enstaka. Fastan kan även handla om att avstå annat som tv-tittande, skärmtid, etc.

Bönen är i alla fall något vi vill göra gemensamt, ställ om möjligt gärna ett larm på 11:02, om du är kvällspigg, så ställ gärna klockan också på 11:02 (23:02) på kvällen. Det finns små bönekort till hjälp i kyrkan.

-          Be för tre personer som du önskar skulle utforska och upptäcka den kristna tron

-          Be för vårt land med denna bön eller med egna ord: ”Himmelske Far, jag ber för Sverige. Gud; låt ditt rike komma, låt din vilja ske över hela detta land. Helige Ande, kom och fyll mig idag, så att jag kan dela med mig av de goda nyheterna om Guds kärlek genom Jesus Kristus till dem omkring mig”

-          Be för vår församling.

-          Ett viktigt böneämne är att vi ska kunna bryta några mönster vi sett i församlingen, exempelvis vill vi:

o   Att scouterna ska fortsätta till fredagscafét

o   Att tonåringarna ska fortsätta i vår verksamhet också efter högstadiet

o   Att vi får se bygdens alla 8:e-klassare i konfirmationen

o   Att vi får se människor som inte fått tron med modersmjölken komma till tro och bli medlemmar i församlingen

o   Att våra smågrupper blir ännu mer livsnära, mer naturligt att dela livet och be för varandra

-          Be för vårt barn och ungdomsarbete, att våra barn och ungdomar ska hitta en levande tro på Jesus

-          Be om kraft och styrka för våra ledare

-          Be för Alpha- och Betagrupper nuvarande och kommande

-          Be för att våra gudstjänster får (fortsätta att) beröra människor på djupet.

-          Be om hälsa och helande för dem som inte mår bra

11:02 är hämtat från Lukas 11:2 där det står: ”Då sade Jesus till dem: ”När ni ber skall ni säga: Fader, låt ditt namn bli helgat. Låt ditt rike komma.”

Vet du att vi ber för varje medlem i vår församling vid minst två tillfällen varje månad i vår morgonbön. Vi tar också med de böneämnen som läggs i vår bönekorg, så har du speciella böneämnen så lägg dem i bönekorgen framme i kyrksalen.

Önskar dig Guds välsignelse

Pastor Tomas

Tomas Arvidson